اندیشه های ساده در باب زندگی

یاداشت های روزانه

اندیشه های ساده در باب زندگی

یاداشت های روزانه

معجزه ی سنجد

از دیروز احساس کسالت می کردم. گلو درد و تب. سرماخورده بودم. حالم اصلاً خوب نبود. صبح که به قصد آمدن به اداره آماده می شدم کمی پودر سنجد را با خود آوردم. تب زیاد بی حالم کرده بود. یاد سنجد افتادم. در حین انجام کار ، شروع کردم به خوردن پودرکامل سنجد.  چند دقیقه که گذشت احساس کردم بهتر شدم. سنگینی چشم ها و تب  تخفیف پیدا کرده بود.  وقتی خواص پودر سنجد را خواندم متوجه شدم که مانند مسکن و ضد تب عمل می کند و ضد عفونت است. همچنین برای دردهای آرتروز بسیار مفید است.

خوردن این پودر طبیعی و معجزه آسا را به همه ی دوستان توصیه می کنم. برای مشاهده خواص عالی سنجد ادامه مطلب را بخوانید.  


منبع : سایت تبیان


سنجد، دارای خواص دارویی و صنعتی مختلفی است که به برخی از آن ‌ها اشاره می ‌کنیم:
* بهترین اثر سنجد،‌ رفع کمبود ویتامین C بدن است و خوردن آن، ‌از ورود عفونت به بدن پیشگیری می ‌کند.
* سنجد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی می‌ باشد.
* خاصیت ضد التهابی دارد.
* ضد اسهال و قابض است. جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است.
* پودر هسته ی سنجد در درمان التهاب ‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌ کند.
* ضد تب و درد است.
* بادشکن و مقوی قلب است و سردرد را تسکین می ‌دهد.
* از ریشه آن در صنعت عطرسازی استفاده می ‌شود.
* از گل آن برای التیام زخم‌ استفاده می ‌شود.
* کم کالری و مقوی معده است.
* سنجد پخته شده در روغن زیتون، درد مفاصل و خارش پوست را درمان می‌ کند و برای رشد مو مفید است.

سودمندی سنجد برای درمان آرتروز
پژوهشگران به سودمندی استفاده از عصاره ی سنجد برای درمان آرتروز پی بردند. چند تن از پژوهشگران دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله ، شهید بهشتی و تهران، تأثیر قرص عصاره سنجد و استامینوفن را در کاهش درد 120 بیمار مبتلا به آرتروز زانو با درد متوسط تا شدید بررسی کردند.

بیماران به مدت 7 هفته با قرص های عصاره سنجد و استامینوفن تحت درمان قرار گرفتند. بر پایه این بررسی که مشروح آن در مجله پزشکی کوثر منتشر شد، برای کاهش درد ناشی از آرتروز، استفاده از عصاره ی گیاهی سنجد موثرتر از استامینوفن است.

سنجد در احادیث
گوشتش گوشت می آورد، استخوانش استخوان می رویاند و پوستش پوست آور است. کلیه ها را گرم و معده را دباغی می کند و ایمن از بواسیر و ادرار قطره قطره است. ساق ها را نیرو می بخشد، جذام را ریشه کن می کند و برای تب سودمند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد